Umowa na korzystanie z energii elektrycznej na działce
Pobierz plik w formacie Microsoft Word.
UMOWA
na korzystanie z energii elektrycznej na działce
Zawarta w dniu ....................201..r. pomiędzy Zarządem Rodzinnego Ogrodu Działkowego „Kalinka" w Pile zwanym dalej „Zarządem" reprezentowanym przez Prezesa Mariana Ostaszewskiego, a .................................................. zam. .................................................. dzierżawcą działki nr ......................... nr tel. .................................................. zwanym dalej „Korzystającym".
§ 1
1. Korzystanie z energii elektrycznej na działce możliwe jest poprzez podłączenie do sieci ogólno ogrodowej za zgodą zarządu ROD i po zawarciu niniejszej umowy.
2. W celu podłączenia do sieci Korzystający jest zobowiązany do:
- położenia kabla energetycznego z altany do skrzynki energetycznej na własny koszt, po wcześniejszym uzgodnieniu z elektrykiem ogrodowym zakresu i sposobu wykonania tych prac. Rozpoczęcie dostaw energii elektrycznej powinno być poprzedzone przeglądem przez elektryka ogrodu całej instalacji elektrycznej i jego akceptacją,
- dostarczenia licznika zaopatrzonego w atest,
- wniesienia opłaty za podłączenie i miejsce w skrzynce energetycznej, której wysokość jest uchwalana przez walne zebranie,
- wykonania graficznego planu przebiegu kabla od skrzynki energetycznej do altany z uwzględnieniem sąsiednich działek,
- w przypadku braku miejsca w skrzynce energetycznej ogrodu, zakupu skrzynki energetycznej wg. zaleceń elektryka ogrodu.
§ 2
1. Korzystający zobowiązuje się do terminowego wnoszenia opłat za zużytą energię elektryczną wg. wskazań podlicznika, tj. do 30 czerwca i 31 października oraz opłatę energetyczną do 31 maja. Każda wpłata za korzystanie z energii elektrycznej będzie potwierdzana na druku KP i w rejestrze funkcyjnego odczytującego podlicznik.
2. Podlicznik stanowiący własność Korzystającego, na postawie którego wyliczana jest wysokość opłaty za zużytą energię elektryczną musi znajdować się w oplombowanej skrzynce. Skrzynka jest otwierana, zamykana i plombowana przez osoby funkcyjne upoważnione przez Zarząd. Za zerwanie plomby na skrzynce lub podliczniku, jak również uszkodzenie głównego przewodu zasilającego lub skrzynki, odpowiadają dzierżawcy tych działek, na których zdarzenie miało miejsce.
3. Przewody energetyczne sieci ogólno ogrodowej łączące skrzynki energetyczne, z których doprowadzona jest energia elektryczna do działek, położone są pod powierzchnią ziemi, wzdłuż granicy sąsiednich działek. Zabrania się robienia wszelkich prac ziemnych, w tym naniesień i nasadzeń w odległości mniejszej niż 1 metr od granicy działek, wzdłuż których przebiegają przewody energetyczne, bez zgody Zarządu.
4. Korzystający w trakcie odczytu wskazań podlicznika ma prawo sprawdzić jego aktualne wskazania.
5. Opłata za zużytą przez dzierżawców działek energię elektryczną, obliczana jest na podstawie faktury VAT wystawionej przez zakład energetyczny.
6. Opłata energetyczna, uchwalana przez Walne Zebranie, stanowi zabezpieczenie finansowe na pokrycie strat w trakcie przesyłu energii wewnątrz ogrodu, kosztów konserwacji i zarządzania siecią.
§ 3
1. Korzystający zobowiązuje się do konserwacji sieci na odcinku od altany do skrzynki energetycznej i odpowiada za jej właściwy stan techniczny.
2. Zarząd ROD zobowiązany jest do przeglądu, konserwacji i napraw linii i urządzeń energetycznych w ramach pobieranej opłaty energetycznej.
3. Korzystający zobowiązany jest do wymiany podlicznika po upływie okresu jego legalizacji. Koszty zakupu i wymiany podlicznika ponosi Korzystający. Koszty wymiany licznika określa walne zebranie.
§ 4
W celu sprawdzenia prawidłowości podłączenia i korzystania z instalacji elektrycznej Korzystający zobowiązuje się do umożliwienia wstępu na działkę i do altany osobom upoważnionym przez Zarząd, w tym elektrykowi ogrodowemu.
§ 5
1. Zarząd może zablokować dostawę energii elektrycznej w następujących przypadkach:
- ingerowania w sieć ogólno ogrodową lub podlicznik,
- braku wymaganego atestu podlicznika,
- zalegania z opłatami, w szczególności składki członkowskiej, opłaty na rzecz ogrodu, opłaty energetycznej i opłaty za zużytą energię elektryczną przez okres 14 dni,
- wykorzystywania energii elektrycznej do celów innych niż określonych w statucie PZD i regulaminie ROD, zwłaszcza do celów zarobkowych,
- bezpodstawnego uniemożliwienia przeprowadzenia kontroli,
- nieprzestrzegania warunków niniejszej umowy.
2. Koszt ponownego włączenia energii elektrycznej w przypadkach określonych w ust.1 uchwalany jest przez Walne Zebranie, ponosi Korzystający.
3. Rzeczywiste koszty, związane z likwidacją uszkodzeń sieci ogólno ogrodowej z winy Korzystającego, ponosi Korzystający.
§ 6
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową, a dotyczących jej przedmiotu mają zastosowanie następujące przepisy:
- statut PZD,
- regulamin ROD,
- uchwała nr 45/2009 Prezydium Krajowej Rady PZD z dnia 31 marca 2009 r. w sprawie wprowadzenia zasad regulujących korzystanie z energii elektrycznej w Rodzinnych Ogrodach Działkowych.
- kodeks cywilny.
§ 7
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.